Avatar - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Opiš co je na obrázku   opiš 


28.12.2009 20:48
Ono je to složitější
Planetu zachrání jen lepší technologie :-) a selský rozum, 99% lidí nevyhodí pračky, auta, igelitové sáčky, počítače, televize... "jen" pro to, aby zachránili planetu, kdepak.

Umělé neekonomické snahy jako je bionafta naopak přírodu jen a jen dále ničí! Když jezdíš na bionaftu rychleji se ti zničí motor, musíš si koupit nový, zemědělcům se díky dotacím vyplatí pěstovat řepku, tak jí pěstují stále dokola a ničí tím ornou půdu... pyl způsobuje alergie, když se toho nažerou srnky tak se nafouknou a umřou... a tohle všechno je údajně "bio" a "ekologické", houby!

Camerona nepodezřívám z toho, že záměrně hraje do karet lidem, kteří se z téhle "zelené" vlny snaží vytřískat prachy, nicméně "tuhle zelenou" hlubší podstatu ve filmu nevidím, je totiž nereálná pokrok šel vždy vpřed a ti co se jako třeba Amishi v USA zasekli budou dříve či později vytlačeni.

Co chci říct, je fakt, že až jednou opravdu dojde nafta bylo by lepší mít po ruce nějakej fúzní generátor namísto pár větrníků... jinak začne taková válka jakou si ani Cameron nedovede představit.

Ovšem je fakt, že zrovna nedávno jsem viděl takový zajímavý graf kde bylo zřetelně vidět, že za cenu jedné nejmenované války současnosti by šlo buď 6x vyslat misi na Mars, nebo každou domácnost na planetě vybavit solarními panely... jenže to by si pak lidi tu elektriku nemuseli od nikoho každej měsíc kupovat :-)

Na Avatarovi se mi mimojiné líbí, že lidé v něm konečně opustili rodnou hroudu na které není už moc místa. Někde tam venku pokud bychom narazili na obdobný život jako jsou domorodci z filmu určitě bysme se mohli něčemu přiučit i od nich, ale jistě i oni od nás, nějaké ty léky a znalosti (např. toaletního papíru :D by jim určitě přišli vhod), nj. ale v tom případě by byl film nuuuuda, že? :-)

Každopádně děkuji za reakci.
28.12.2009 20:03
K recenzentům
Co se tak zamylslet nad hlubší podstatou filmu?
Možná měl film,těm co vidí jen zbraně, techniku a výkon herců, naznačit že je zde důvod k zamyšlení nad smyslem života, kterej tady žijeme. Zasíráme a brakujeme si planetu abychom měli víc věcí, který nás stejně nenaplněj a akorát nám zase jen zasíraj planetu???
Za děj a podstatu je to pro mě rozhodně 10
28.12.2009 10:10
mimochodem
lidi na recenzi celkem dost odkazujou a dostala se na první stránku seznamu
23.12.2009 17:02
hezky řečeno...
23.12.2009 9:45
ještě něco k recenzi
s odstupem pár dní a s přečtením mnoha i zahraničních recenzí mám ještě jeden postřeh, který výslovně nenajdete ani v nich.

Co film zvedá jsou dílčí umělecké výkony, "noname" lidí, který pracovali na návrhu konkrétních rostlin, kamenů, Na'vi (proč do všech mimozemskejch men musej v USA dávat tenhle znak nechápu :-).

Jen zaujatý člověk pak může Avatar šmahem úplně zavrhnout, tohle muselo dát xkrát víc práce než po 100 zničit Bílý dům, či Sochu svobody. Rovněž pohyby postav jsou zcela určitě realističtější než kdy dřív (ty videa z natáčení jsou celkem sranda herci si museli často připadat jako idioti když je J honil s šíleným výrazem po place :D.

Kdo tohle nechce vidět je podle mě stejně zaslepený a tendenční (musí se odlišovat za každou cenu) jako fanoušek, který film vychvaluje do nebe a odmítá vidět jeho příběhovou strnulost.

Já být na Cameronově místě se všema těma penězma natočil bych asi lepší příběh a ani by to nevypadalo špatně, ale nevím jestli bych film dokázal vystavět pro celou rodinu a zaplatit ho a ještě se zabejvat různejma prkotinama v každém záběru. Když se člověk takhle nezamyslí je to snadné kritizovat... tohle prostě neni rutyní výplach jako Transformáci.
21.12.2009 19:20
s tím tankem by to nebylo špatné :) ale musíš počítat, že je tam dost debilní terén+ty létající skály :)

To u těch Predátorů je možné, ale ve filmu nikde nebylo řečeno(nebo se pletu), jaký vliv má ten strom duší na AI strojů, třeba jim taky degraduje:)

btw.: jednoho z těch nových Predátorů museli US sestřelit, protože je přestal poslouchat...

Mno tak vesmír už tak trochu nakročený je, např. o RDA je řečeno, že těží i jinde...
20.12.2009 23:47
mi88
Jak sem psal cestu mu jednoduše předprogramují mají satelitní smínky + už dnes sem četl v Afghanistánu jedou predátory i na nějakém plně automatickém režimu a likvidují sami bez přičinění operátora co maj nařízeno, laser byl jen příklad, při nejhorším by to mohlo udělat střemhlavné kamikaze :-) z velké výšky tam rušení nedosáhne.

+ Co takhle nasadit nějakej tank velikosti toho buldozeru .D myslím že proti tomu by neměli co postavit :D ale o tom se nechci až tak dohadovat pro mě je to zatím vážně spíš takové fantasy a tam se o technice nemá cenu moc hádat.


Na Avatarovi je ale nejlepší, že v tom jeho světě je pořád hodně věcí nedořešenejch a člověk si může sám vymýšlet nejrůznější příběhy na to nepotřebuju Camerona sám sem za dopoledne už vymylsel 3 lepší :-) co by nekolidovali s dějem co se stal, sice taky ne moc orig ale.... moje :D

Mylím že vše rozsekne 2 díl který asi bude, Cameron se buď zaměří na lepší příběh jako u T-2, Vetřelců 2 teď když má technologii v malíku a vytvoří skutečně vlastní vesmír (i Hvězdné války se víceméně rozjely až u druhého, třetího dílu) a nebo to podělá a vyleze zase něco jako jedničky jenže tentokrát to už nepřekvapí, šance jsou 50 na 50 ...

Mimochodem protože sem neviděl to 3D změnil sem poslední větu recky, aby nebyla tak konfrontační.
20.12.2009 22:22
Razer: Ale i ten Predátor se musí podle něčeho orientovat, tzn. že i když na něj připevníš raketu, furt ho musíš nějak dostat na dosah laseru, což je sice dost daleko, nicméně nevím, jak moc je laser přesný v mlze. A zas moc blízko nemůžeš, protože kolem Stromu Duší...no však víte.

Jde jen o to, že zbraňová technika nešla moc dopředu(to souhlasím). Ale také je otázka, jak to vypadá na Zemi. Co píšou na Avatar-wiki, tak je tam dost bordel po rasových válkách a aktuálně gigantická energetická krize. Je také možné, že OSN zakázala soukromým gigantům jako RDA(což je mimochodem podnik, který založilo z vlastních rozpočtů pár rodin) používat jisté druhy zbraní.

Lidstvo s tou technologií na tom není taky tak špatně, třeba Venture Star-130 000 mil/s a má hybridní vodíko-fúzní/antihmotový generátor.
20.12.2009 14:22
Dát filmu o 10 % víc jen kvůli tomu, žes ho viděl ve 3D? To je docela zvláštní a imho nefér.

Ano souhlasím, ta základna lidí byla dost špatně vybavená, ale stejně...
20.12.2009 0:32
nemysli si
že těch 80% to dostalo jen tak :-) mě to do nálady taky celkem padlo (líbí se mu hudba, Horner na tom prej dělal celej rok!) dokonce sem musel Gedimana přesvědčovat, že to není tak špatný, ale tak rozhodl sem se zmínit všechna negativa.

Ad technika, tak už třeba dneska jsou malé atomovky na které nepotřebuješ žádné jiné zaměřování než laser, namontuj to na stealth Predátora, kterému předprogramuješ trasu, nikomu o tom neříkej a máš výsledky do 2 hodin :-)
Ale jo jo chápu o tomhle film není, ale zamrzí že se za víc jak 20 let od vetřelců 2 (dropshipka) ani o fous neposunula technika "budoucnosti" :-( Prostě když si říkáš král světa musíš předvádět pořád nové kousky.

No nebyl sem na 3D možná kdybych na něj zašel a byl o tolik lepší jak říkáš padla by i 90ka, ale zase... tohle hodnocení časem nezastará bude platné i v době kdy budou 3D filmy úplně běžné
20.12.2009 0:06
Mě se to dost líbilo, naprosto to sedlo do mojí aktuální nálady, příběh se mi dost líbil(ano, vím že leccos tu už bylo předtím, a sakra co, to si člověk nemůže vychutnat alespoň jednou za rok pěknej a slušnej Happyend? :) ), o tricích nemluvě...to bylo špičkový(zvlášť 3D)

Gediman: A čím bys to tak s aktuálním vybavením chtěl bombardovat, Venture Star je přepravní loď a Valkýra přepravní raketoplán. Takže lidi na tom byli v podstatě úplně stejně jako Na´vi :P :)
Jediné, co by se tak dalo použít, by byla naváděná atomovka, což si myslím, že i na základně měly, problém byl v tom, že v tom prostoru jim zrovna navádění raket "prý" nefungovalo.

Razer: Ohledně té techniky z Vietnamské války, z mého hlediska se ta dnešní technika taky tolik neliší,resp. jsou tu novinky, ale nijak převratné. Cameron nedělá ST, nebo lépe SG, kde technologie poskočí nezměrným rozdílem během jedné dekády.

Mě to teda přišlo hodně povedené, prostě film, jaký jsem čekal, na jaký jsem se těšil. :)

btw. :Termouš mi teda přišel ještě o dost horší než ST :)
19.12.2009 16:46
Jj, mnohem lepší než Star Trek (pořád ale trvám na tom, že Termouš byl dobrej :)

Asi bych se zachoval stejně jako plukovník, akorát bych to bombardoval z orbity, tak vysoko ten drak nevyletí :D
19.12.2009 10:56
to víš hype
Jenže určitě to byl lepší film než 80% letošní produkce takže člověk nemůže být zase tendenčně proti, alespoň to nemusí mrvit nějakou zajetou značku jako ST, Termoš... jde si to svou cestou pod svým jménem a za to jsem rád. Ono i uvedení na Vánoce bylo velmi vhodné.

A jo plukovník byl vážně dobrej, dělal co mohl jak bych tak řekl :-)
19.12.2009 1:37
Mno jo, pěkná recenze :) Taková střídmá, když si čtu hodnocení čtenářů na csfd, tak se fakt divím, až jak moc extrémně to vynášejí do oblak. Já tam tomu dal 4 z 5.

Nevím jak ostatní, ale mě to žádné stránce nepoznamenalo. Asi proto, že jsem celou dobu fandil lidem :)

1 2
FAQ | Kontakt | RSS | Fox Axe © 2006-2024
Původní recenze, obrázky, texty a zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.

Načtení stránky trvalo 0.041 vteřin