Gediman.cz představuje: Projekt Void - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Opiš co je na obrázku   opiš 


1.5.2009 11:18
Safra, v tomhle prohlížeči jsem nebyl přihlášenej :)
1.5.2009 11:17
Ani ne :) Je to nastejno.
30.4.2009 20:02
Ale něco je hlavní, ne?
30.4.2009 19:25
Nad tím jsem neuvažoval. Každopádně... Obojí musí skvěle fungovat :)
30.4.2009 18:50
hm..
A jde Ti víc o svět nebo o herní systém?
30.4.2009 17:10
Však nepopírám, že DrD atd jsou nejpopulárnější. :)
Rozhodně bych ale nechtěl, aby můj svět byl konvertovatelný na W40K nebo MC, můj svět má těmhle dvěma zatraceně konkurovat (ano, laťku jsem nastavil vysoko) :). Tak uvidím, jak se to vyvine. Naštěstí, ani W40K a MC nebyli tak slavné ani podrobně popsané již od začátku, za jejich vypracování mohl právě následný vývoj a vydávání doplňků.
30.4.2009 10:48
ale
Ale fakt, že právě těch několik je plošně nejúspěšnějších a nejoblíbenějších hovoří za vše rovněž. Vtip je v tom, že univerzálnímu systému nevázanému na konkrétní svět potom klidně můžeš nějaký vymyslet. Víš třeba kolik detailně popsaných světů vyšlo (ať již na netu či knižně) pro DrD či DnD? To dává obrovské výhody vůči světovým systémům v tom, že máš šanci vyhovět prakticky jakémukoli typu hráče. Tvůrčí GameMasteři si mohou vymyslet vlastní a ostatní sáhnout po již vytvořeném světě. Navíc, když jim jeden zrovna nesedne, tak si mohou vybrat jiný nebo si ten od tvůrců trochu upravit. Zato Tvůj systém připoutaný ke konkrétnímu světu budou hrát jen ti, kterým se ten svět bude líbit a navíc ještě obstojí v obrovské konkurenci ostatních.

Velikou devizu Tvého systému vidím v tom, že spojuje SF i fantasy prostředí, což třeba DrD či DnD, pokud vím, neumí. Takže kdybys dobře zpracoval magii, tak by se s drobnými variacemi ve Tvém systému dala hrát i dobrodružství z Warhammeru či Mutant chronicles, což by Ti okamžitě rozšířilo hráčskou základnu a také vydobylo lepší postavení u nakladatelů, až to budeš chtít vydat.

Na ty povídky jsem zvědav, ještě jsem od Tebe žádnou prźu nečetl.

Také nemám času nazbyt, tak se nebudu vnucovat. Každopádně systém by měl testovat někdo jiný než jeho autor (tedy Ty), aby se předem vychytaly všechny mouchy.
29.4.2009 20:09
Popořadě

"Bezsvětový" systém má jistě své výhody, ale fakt, že jich není tolik, hovoří za vše (já znám jen DrD, DnD a GURPS), většina ostatních RPG co znám, svět má. RPG se světem je imho lepší v tom, že GM i hráči už mají vše připravené a jen si do toho mohou přidávat. Vymýšlet vlastní svět je dost složité (což já teď poznávám), například vymýšlet do již existujícího světa (konkrétně Mutant Chronicles) bylo poměrně jednoduché a mě to dost bavilo.

Zrovna dneska jsem o ilustrační povídce/povídkách přemýšlel a možná budu nějaké psát a na web posílat. Z nich se zájemci dozví, jak to v tom světě funguje a poznají tak i nějaká pravidla.

Konečně beta testing... uvidím, jak půjde testing nyní, když se holt nebudeme scházet často (nedostatek času atd.), možná bych vaší pomoc uvítal.
29.4.2009 20:03
Gediman
Tak DrD mělo systém ještě relativně jednoduchý a přesto dobře hratelný. A hlavně se dal postupně učit. Jeden takový amatérský pokus byl třeba Mundus Jocosus. Ohledně světa nevím, svět je hezká věc, ale potřebuješ perfektní herní systém, který učiní Tvou hru výjimečnou. Svět si pak každý lepší Pán jeskyně či Game master může vytvořit sám. Já jich měl několik.

Třeba GURPS těží ze své univerzality, takže velkou naději na úspěch má i systém, který lze aplikovat prakticky na jékoliv prostředí.

Chápu, že nechceš mnoho vyzrazovat, ale tak nějak jsi mi připomněl mé mládí a stejně jsem se chtěl k Dračáku se svými přáteli občas nostalgicky vrátit. Takže, kdybys potřeboval betatestera, tak mi napiš na mail či icq.
Jestli to to chceš založit na atraktivním propracovaném světě, což, jak jsem pochopil, asi chceš, tak by se možná hodila nějaká hráčská atmosférická povídka (nebo více) z daného prostředí. To by mohlo také vzniknout, když to mne nebo někoho z mých bývalých spoluhráčů zaujme. na oplátku můžeme zaručit diskrétnost. Tedy, že informace nepůjdou nikam dál, pokud sám nebudeš chtít.
29.4.2009 18:26
Klon DrD? Ani náhodou, s DrD a jeho milionem tabulek na mě nechoď :D

Vím, že nejsem jediný, prozkoumával jsem ostatní projekty abych viděl, jaké mám šance a jak se mám zařídit. A právě proto, aby má hra byla výjimečná, toho předem nechci moc vyzrazovat.

Snad jen řeknu, že pravidla jsou dělána tak, aby zabírala maximálně krátký odstaveček, tzn. žádné nepochopitelné vysvětlování, kde tě už odrazuje samotná délka odstavce a tudy výpočtů - příručka bude z většiny zaplněná popisem světa, protože na světu to bude stát především.
29.4.2009 15:26
že by klon DrD
Zní to nesmírně zajímavě a musím se přiznat, že tyhle věci mám moc rád, jelikož jsem dělal více než 12 let PJ v Dračím doupěti a zkusil i jiné podobné hry jako třeba Yrrhedashovo oko, Vampire Masquerade, Shadowrun, Stín meče etc. Nejvíc ale ten starý dobrý český dračák.

Dá se někde dostat k více informacím o té vyvíjené hře? Třeba hodláš využít i jiné kostky? Např. klasickou šestistěnnou? Hodně mne zajímá zpracování magie a soubojový systém.

Her tohoto typu se v poslední době vyrojilo více než je zdrávo a řekl bych, že kvůli rozvoji počítačů a her pro ně obecně již ty klasické papírové hraje čím dál méně lidí. Také nejsi jediný nadšenec, kdo něco takového vyvíjí. Takže by ta Tvá hra měla být opravdu výjimečná, jestli s ní chceš prorazit.

1
FAQ | Kontakt | RSS | Fox Axe © 2006-2024
Původní recenze, obrázky, texty a zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.

Načtení stránky trvalo 0.0391 vteřin