Starcraft: Broodwar

24.7.08 - Gediman - Komentáře (5)
O něco později téhož roku, co vyšla (1998), získala RTS strategie Starcraft datadisk s názvem Brood War. Přinesl tři nové kampaně, i když o něco kratší, které dějově navazují na předchozí události a dělají tak svět SC ještě více zajímavějším.
Kromě příběhu byla rozšířena rozmanitost terénů - přibyla zasněžená tundra, písečná poušť a noční pustina - a doplnila tak stávající džungli, suchou pustinu, lávová pole, vesmírnou stanici a interiér základny (mimochodem, v RTS poměrně unikátní záležitost - na této mapě nelze stavět budovy ani těžit, startovní jednotky prochází chodbami, otevírají dveře a ničí automatické obranné zbraně ukryté ve stěnách či v podlaze). Po každé mapě, kromě poslední zmiňované, se potulují neškodná zvířata typická pro dané prostředí, která mohou být využita k různým zákeřným účelům. Terrani mohou například zvíře ozářit radiací a ono pak bude škodit svému okolí. Zergové ho mohou využít ke zrození malých agresivních potvůrek a Protossové mu mohou třeba ovládnout mysl a udělat z něj postradatelného průzkumníka. Brood War tedy přinesl i tři nové tvory. Co je však nejdůležitější, přinesl také dvě nové jednotky pro každou frakci. Jedna z těchto jednotek je vždy pozemní (a relativně bezbranná) a ta druhá létající s možností útočit pouze na létající cíle, avšak s nějakým bonusem.
Starcraft: Broodwar
Terrani dostali Medica, který je velmi užitečný, protože automaticky léčí zraněné vojáky (nemusíte mu to tedy přikazovat ručně). Dokáže vyléčit dokonce i případné spojenecké Zergy nebo Protosse. Kromě toho umí oslepit nepřátelskou jednotku, takže ta pak neodhaluje mapu, a může jednotku dekontaminovat, čímž ji zbaví všech postihů (např. právě onoho oslepení, radiace, parazita...). Medic ovšem nemůže bojovat, takže je dobré ho chránit. Druhou jednotkou je Valkyrie, což je létající stroj, který na vzdušné cíle vypaluje salvu mnoha raket - takže může zasáhnout více protivníků najednou.

Zergové dostali Lurkera, což je mutační stádium běžného Hydraliska. Ve standardní formě je bezbranný, avšak pokud se zahrabe pod zem, může útočit zcela nepozorován pomocí ostnů - ovšem nemůže se hýbat. Druhou jednotkou je Devourer, což je mutační stádium běžného Mutaliska. Na vzdušné cíle útočí pliváním kyseliny, přičemž jich může zasáhnout více najednou a každým zásahem jim snižuje odolnost vůči poškození.
Starcraft: Broodwar
Protossové dostali Dark Archona, což je nebojový ekvivalent běžného Archona. Narozdíl od něj však disponuje zvláštními schopnostmi. Může např. dočasně zmrazit nepřátelské jednotky, může jim způsobit přetížení energie a tím je tak zranit (nebo i zabít) a nebo - a to je jeho nejsilnější schopnost - jim může natrvalo ovládnout mysl. Je jasné, že hráč za Protosse má velkou výhodu, protože pokud ovládne mysl terranskému nebo zergskému dělníkovi, může stavět jejich budovy a produkovat jejich jednotky. Novou leteckou jednotkou je Corsair, který na vzdušné cíle střílí výboje schopné zasáhnout jich více najednou a na pozemní cíle může hodit jakousi paralyzační síť, která jim dočasně zabraňuje bojovat (což se hodí například k eliminaci obranných věží).

Co ještě nového? Snad jen hudba, jako obvykle pro každou frakci unikátní a vystihující její styl. Nové CGI filmečky, i když jsou jen čtyři, avšak na druhou stranu velmi kvalitní a dlouhé. A také tajná bonusová mise, která se ukáže mezi předposlední a poslední misí v Protosském tažení, pokud tu předposlední dohrajete rychle.

V recenzi na Starcraft je slíbeno, že se tato recenze bude hlavně soustřeďovat na multiplayer. Zde tedy je jeho popis: Nebudeme se zabývat tím jak hru rozchodit, nebo žhavými novinkami. Ale naopak si obecně nastíníme proč je multiplayer Starcraftu tak oblíbený.

Hlavním důvodem je skvělá vybalancovanost jednotlivých jednotek a jejich optimální počet u každé ze tří stran. Dalším důvodem jsou strategie, které může každá ze tří stran zvolit. Těch hlavních je cca 10-20, od jednoduchých rushů (co nejrychlejší útok se základními jednotkami) po kombinaci leteckých výsadků, diverzních útoků a rychlého obsazování nerostných nalezišť po mapě. Záleží prostě jen a jen na vás jakou strategii zvolíte, důležité je pokusit se jí co nejdéle před zkušeným soupeřem utajit (chytrý soupeř se snaží stále zjišťovat co pávě podnikáte) a úspěšným útokem podlomit jeho ekonomiku, pak už jde vše samo. Tedy ovšem pokud hrajete s nějakým horším hráčem, ten schopnější se hned oklepe a začne kutit neviditelné, nebo jiné jednotky, kterými zaskočí zase vás.
Starcraft: Broodwar
Starcraft se prostě nachází kdesi na pomyslné hranici “uklikatelnosti“, nejlepší hráči jako jsou třeba známí korejští borci dokáží všechny své plány a možné bojové kroky změnit ve skutečnost. Pokud by byl systém ještě o něco komplikovanější možností by bylo příliš a hráč by se ztrácel a nestíhal, naopak jednodušší strategie nejsou prostě dostatečně adrenalinové, protože v 90% případů přesně víte co uděláte vy, nebo soupeř v následujících okamžicích. Právě proto se za více jak deset let nenašel nikdo kdo by posunul hranice multiplayerových RTS výrazně dále.

100%

Víte že:
Brood War je ve skutečnosti již třetím datadiskem k SC? První dva, Insurrection a Retribution, však kromě kampaní nepřinášely naprosto nic nového. Fanoušci si stěžovali na to, že na tom byly bídně co se týče kvality propracování jednotlivých misí?
Nasvědčuje tomu i fakt, že nejsou příliš známé a již dlouho se neprodávají.

Razer jako věčná SC lamka hrával už kdysi dávno s tehdy začínajícím Lopatou, který bude ČR reprezentovat na letošním (2008) WCG?

Vaše hodnocení: 94%  (42 hlasů)
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
FAQ | Kontakt | RSS | Fox Axe © 2006-2024
Původní recenze, obrázky, texty a zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.

Načtení stránky trvalo 0.0125 vteřin