Star Trek: XI - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Opiš co je na obrázku   opiš 


29.11.2009 12:06
Svatá pravda, tuctovka jak sviň jakých se poslední dobou točí mraky. Pro mne tento film není hodem názvu ST a to se za člena komunity trekies nepovažuju.
26.8.2009 22:48
LOL, koukám na to video Star Trek XI Preview a vážně trefné :)
25.8.2009 21:21
ano
máš pravdu že kdyby i takové téma bylo zpracováno v duchu ST byl by to hezký film

A poznámka o Bondovi je také na místě... už to není Bond jakého známe z kvanta filmů, ale jen obyčejný ranař se spoustou štěstí a ubohými pohádkově směšnými nepříteli. I když tam to není vzhledem k množství herců co ho již představovali tak markantní a může se to zase zlepšit.
25.8.2009 21:10
Chyby "jedenáctky"
Já měl na mysli to, že děj tomuto poslednímu "Star Treku" ještě jakž tak věřím. Když přehlédnu logické kiksy a celkovou nedotaženost. Myslím, že jako příběh nějaké Star Trekovské povídky by to ještě šlo.
Mě na filmu vadí především zpracování. To, že přestává být vyjímečný.
To co jsem obdivoval samozřejmě ve všech seriálech (a to včetně posledního "Enterprise"), ve filmech staré TOSky i v Novogeneračních Generations a Insurection. Všude má člověk čas vychutnávat prostředí, atmosféru, techniku, zvraty, ...

Kdyby si v novém filmu dali na čas, udělali pořádné modely a efekty, které podle mého byly lepší i v dnes už starém TNG, pak by snad mělo smysl podívat se na něj podruhý.
25.8.2009 17:28
Já si navíc myslím že to ST není HLAVNĚ z pohledu děje, který je naprosto stupidní.

Ale s tím posledním odstavcem o rozkladu zevnitř musím souhlasi na 110%
25.8.2009 14:23
Naprosto s tedou souhlasím! Poslední odstavec je obzvláště trefný ;)
22.8.2009 12:24
Ano, Star Trek a James Bond jsou mrtví
Včera jsem viděl poslední film. I když doma nemám špičatý uši ani repliku phaseru, jsem dost velký fanda StarTreku, aby mě bavilo porovnávat např. velikosti a výkony lodí, abych se zajímal o to, jaké by to asi bylo být v takovém světě a letět tam, kam se dosud nikdo nevydal.
Sám za sebe můžu zodpovědně prohlásit, že jediné čím tento film zustává StarTrekem, je děj. Efekty a běžně zažitá StarTrekovská "fyzika" (chování lodí, zobrazení dějů na lodi, řízení lodi, zobrazení vjemů posádky na lodi v boji) to je něco, co se StarTreku ani v nejmenším nepodobá.
Moje hodnocení:
- děj 100%
- efekty z pohledu fanouška StarWars : 50%
- efekty z pohledu StarTrek : 10% (možná míň)

Pro mě to skutečně dopadlo podle mého očekávání. Podobně jako s posledními dvěma Bondy. Akční film, v tomto případě sci-fi film, který dostal nálepku Star Trek.
Myslím, že by bývalo bylo lepší skončit v nejlepším (ačkoli Nemesis byl na můj vkus příliš depresivní). Lepší skončit a zapamatovat si Star Trek takový jaký byl, a nekazit mu pověst.

Pokud bych měl přikládat váhu rivalitě mezi příznivci Star Trek a Star Wars, řekl bych že se příznivci Star Wars rozhodli zničit Star Trek zevnitř. :)

P.S.
Vyřiďte to někdo Abramsovi.
6.7.2009 10:48
Smrt star treku
Nepočítam se mezi militantní fandy Star Treku, nevyžívám se v hledaní chyb a nedebatuju nad tím zda je silnější klingonský nebo romulansky paprskomet, ale serialy (až na voyager) se mi líbily a pravidelně se na ně dívam. To bylo tak na úvod abych se zaškatulkoval.

Někteří lidi říkají že bez tohohle filmu by Star Trek zanikl. Já říkám ať zanikne. Nový film mi připadá jako blbost a rypat se v minulosti (mladý Kirk) je podle mě hloupost.

Mě vesměs nevadí že film natočili, mužu ho s klidem ignorovat a zbytek Star Treku mi to nezkazí.
3.7.2009 1:02
podpora Razerovi
V mnohém se Razerem neshodneme a také bych v recenzi vytýkal pravděpodobně jiné věci. Však ono na "novém ST" nemusí člověk chyby ani hnidopišsky hledat, ony ho mlátí po hlavě samy každou minutou.
Jako člověk znající původní Star Trek celkem dobře, mající ho rád a ochotný mu lecos odpustit jsem se při sledování tohoto nového restartu (podle mého spíše shutdown) cítil trochu jako Alenka v Říti divů.

Ale jestli se bude takto pokračovat, v řiti bude Star Trek. Jako že tohle není Star Trek, ale zpackanina mezi ním a Star Wars, což není dobře ani pro jeden z kultů.

Tento film zkrátka zklamal i to nic, co jsem neočekával. Celou dobu sledování jsem se dobře bavil ale spíše jeho blbostí a přemýšlel, zda to autor psal sjetý.

No nic, nebudu to protahovat. Jestli mne něco potěšilo, tak spíše Razerova recenze, kterou řadím k tomu nejlepšímu, co zatím napsal. Souhlasím nejenom s ní, ale též s jeho argumenty vyřčenými zde v diskuzi. Skvěle napsáno, ani se mi nechce nic dalšího dodávat.
2.7.2009 19:30
já si myslím
že to je další mylná představa, že tohle všechno trekkie musí dělat, možná tak ti z usa :-)
2.7.2009 18:29
Tedy abych dodal, já jsem si nevšiml že by Enterprise byla nějak mimo rozměry... (až na tu strojovnu teda...). Spíš mi sere, proč měnili její design. Protože ten starý byl špatný? Ale kdeže. Stačí ho udělat CGI na úrovni dnešních triků a vypadalo by to taky dobře.
2.7.2009 18:27
Razer
Trekkies je označení pro ty fanatiky. To ani já a ani ty nejsme :) Zvlášť když říkáš, že velikost Enterprise neřešíš. Tohle právě Trekkie řeší :)
2.7.2009 17:47
Razer
Dobře řečeno :-)

Ty jsi trekkie? A máš doma Spockovský uši a uniformu? Jo, a umíš klingonsky? :-D
2.7.2009 17:40
Caparson
jestli jsi si všimnul tak výslovně píšu že takové prkotiny jako jak je dlouhá Ent neřeším, neřešil jsem to skoro nikdy u ničeho.

O co mě jde jsou naprosto elementární příběhové veličiny jako je třeba naprosto základní motivace hlavních postav. I v těch Star Wars tak nějak chápu proč se z Anakina stal Vader v novém ST vážně nechápu proč hlavní padouch dělá co dělá a hlavně jak to dělá... . No ale to je prostě zdá se v dnešní době pro 99% lidí vedlejší viz. třeba novej Terminátor Skynet chce za každou cenu dostat Reese a zabít ho ovšem protože scénář píšou naprostý paka bez minima inteligence tak ho Skynet najednou zajme a nezabije, protože jinak by přece film nemohl dopadnout dobře... . Uáá!

No já trekkie asi sem ,-) ale jinak viz Dea.

Caparso, doporučuji Deep Space Nine, pokud budeš sledovat celý seriál chronologicky tak se ti okolo 5 řady odmění (soudě dle tvých preferencí).


A argumentace, stejná jakou měla na Czechtreku před pár lety herečka Marina Sirtis která Gena ještě potkala, ST byl vždy o tom jaká by mohla být být světlá budoucnost lidstva, byl o tom co je přezevšechna svinstva ve kterých žijeme skutečně možné pokud budem chtít. Nový ST nejenom že nejde kupředu, on ST vykrádá, jde zpět, navíc nám ukazuje budoucnost kde se na poctivou práci, inteligenci a slušnost z vysoka sere. Jako ve skutečnosti v něm vládnout arogantní mladí blbečci co vypadaj jako z modelingové agentůry, vyhrává pak ten nejarogantnější a nejdrzejší fracek - Kirk. A Spock který má představovat inteligentní protipól instinktivního a dravého Kirka v původním ST je jen nadrženej ušatej elf co se nemůže dočkat až vojede Uhuru. Jo je to strašně Cool svět.
2.7.2009 16:04
Caparso
1. Nejsme trekkies
2. Tohle se jenom jmenuje Star Trek a je to spolu s okopčenýma postavama jediný, co to má se skutečnym Star Trekem společnýho. Takže zájem lidí Trekem nedotčených skutečnýmo ST stejně nepomůže.
2.7.2009 16:01
Propadák a propadák. To jsou dvě různá slova :) Nemesis byl propadák v tom, že prostě nesplnil očekávání tvůrců. Třeba mě se ale líbil mnohem víc než Vzpoura (ačkoliv na První kontakt žádný z TNG filmů nemá)
2.7.2009 15:57
Razer
Slovo "pomatený" jsem nepoužil. Přijde mi ale opravdu jako hnidopišství rozebírat fakt, že Enteprise není dlouhá tak, jak bývala, nebo, že USS Kelvin pobere tolik a tolik lidí. Když mluvíte o tom, že jedenáctka se nenese v původním duchu, tak chci slyšet rozumnější argumentaci proč tomu tak je. Jelikož znám jen pár starších filmů a Novou generaci, tak by mě to i docela zajímalo. Navíc byste jako trekkies mohli být rádi, že nový film budí o daný fenomén zájem i u lidí Trekem dříve netknutých.

IMHO Watchmeni byli super. Moore by měl aspoň podat Snyderovi ruku a říct, že to zfilmoval se ctí.
2.7.2009 15:00
Caparso
Dobře, že jsi narovinu řekl, že jsi spíše vždy holdoval Star Wars. Přesně proto se ti ST nový musí líbit už to totiž není Trek :-) (Nic proti Star Wars ty mám také rád.)

Blade Runner i 12 Opic jsem nedávno viděl a souhlasím skvělé filmy. Nicméně seriálový Trek vždy patřil ke špičce i v téhle oblasti, některé seriálové díly jsou a zůstanou stejně nadčasové jako tyto tebou jmenované filmy.

Také se s tebou shodnu na tom že poslední ST film byl propadák.

Na čem se zásadně neshodnu jsou ty "nerealistické" požadavky některých "pomatených" lidí jako jsem já kteří požadují aby film dával alespoň nějaký naprosto minimální smysl zvlášť když vychází z tradice ze které vychází. Opravdu to není nemožné jak dokazují jiné filmy dokonce i z poslední doby např. Watchmeni, kteří zvládli zparodovat snad všechny komixové stereotypy a přitom přijít s vcelku smysluplným dějem ale hlavně zůstali svoji aniž by se museli podbízet.
2.7.2009 14:17
Co myslíš nereálnými nároky? Pokračování v timelinu? Muselo by se udělat dobře. Třeba představit úplně novou loď i posádku.
2.7.2009 14:09
Jinak... zajímavé dilema pro budoucí pokračovatele. Jít ve stopách původní timeliny, kde vybuchl Romulus, nebo ve stopách nové, kde vybuchl Vulkan? :) Osobně se mi tedy nelíbí ani jedna možnost, ničení planet (navíc takhle důležitých) považuji za závažné narušování takové té celkové atmosféry.

Leda že by to Q napravil :)
2.7.2009 14:09
IMHO
Každý to vidí jinak. Já třeba Treku nikdy neholdoval. Vždycky jsem byl unešen spíš Star Wars. Než jsem zjistil, že obě série zdaleka nesplňují kritéria nadčasové science fiction. Pokud chcete vizionářskou esenci vědecké fantastiky, tak si radši sežentě snímky jako Blade Runner, nebo 12 Opic (to je ale na jinou debatu). Restart Star Treku IMHO byl na místě. Poslední snímek byl propadák a TV série Enterprise byla rychle zrušena. Abrams brilantně posunul kánon směrem k univerzální přístupnosti lucasovského vesmíru. Bez něj by se na kult prášilo v políčkách fanboyovských pokojů. Takhle mají trekkies naději, že se do několika let dočkají dalšího dobrodružství na velkém plátně. A třeba to tentokrát jejich nereálné nároky a občas hloupé výtky vyruší. Toť můj názor.
2.7.2009 13:54
Tak tenhle koment zase trochu zaráží mě :) Já osobně nechtěl reboot, já chtěl další díl co navazuje na Nemesis. Reboot u ST je velká chyba, obzvláště když z něj vypadlo to co vypadlo. Tohle prostě není ST :) Není to špatný film, taky jsem se bavil, ale neměl jsem z něj takový pocit, jako z ostatních star treků.
2.7.2009 12:20
Ale no tak
Zdejší komenty mě trochu zaráží. Trekkies by asi chtěli, aby autoři vytáhli Shatnera, který by mohl předvádět směšnou choreografii v boji s ještěrkami (http://www.youtube.com/watch?v=Z1eFdUSnaQM) a aby se o akci jinak jen diskutovalo. Podle mě Abrams totálně zadupal Bayovi infantilní Transformery i McGho decentní pokus o napodobení Cameronových kouzel. Vždyť už ten úvod je geniální. Když praskne trup lodi a vysaje to tu nebohou ženštinu ven, tak není (správně) slyšet v lasery krájené prázdnotě nic. Že to není sci-fi? Ale jděte. J.J. famózně obsadil novou posádku a v alternativní realitě prezentuje nový Trek masám. Hlášky, sranda, prvotřídní akce. Banův záporák by sice zasloužil víc prostoru, ale jeho řev "Fire Everything!" a nevypočítavost jsou mrazivé. Je logické, že rejža a duo Orci Kurtzman něco změnili. Výsledek je ale neskutečně sexy. Přesně takovýhle reboot byl potřeba.
2.7.2009 10:32
Jak říkám, Enterprise je nějak úplně mimo měřítko, stačí se podívat na sekundární trup, kolik zabírá strojovna a kolik hangár... zdá se, že kromě těhle dvou věcí tam nic jiného není.
2.7.2009 10:09
mick
Ale vždyť jo, letní film to byl dobrý, o tom se s nikým nepřu, ale prostě ta logika, hluboký, nebo aspoň čímkoli zajímavý příběh, uvěřitelné postavy, nadčasové myšlenky, kontinuita a hlavně nápady co maj lidem otevřít mysl z toho přímo čiší, viď :D

Už se těším na Star Trek XII: Spockův masakr světelnou pilou... Vrrr Vrrrr
2.7.2009 9:48
Ale hovno, film to bol dobry. Len par veci ma trochu zneistilo, a vsetko su to uplne prkotiny. Jednak to vyzera, ze ti blbci urobili Enterprise prilis velku (700m tusim, wtf?). A kurva, do toho momentu nez som to videl, som si bol isty, ze kazda lod ma len jedno warp jadro (Enterprise ich vyhodila na uteku cely roj :) ). O tom co robili Klingoni s Naradou 25 rokov radsej pomlcim (pretoze nerobili nic)... :)

2.7.2009 0:28
zajímavý
postřeh, navíc mi neodbytně připadá, že "masová" kultura neustále "hloupne" dřív i ty letní blockbustery fungovaly alespoň vrámci své vlastní logiky tz. fajn superman má super sílu a proto uzvedne letadlo. Dnes však i tohle přestává platit a kdokoli reptá třeba jako já nebo ty je považován za úplná paka co se musej vrtat v "cool" věcech.
2.7.2009 0:09
Teď si vzpomínam, jak jsem se o tomhle filmu bavila se spolužákem a zmínila jsem se, že se děj odehrává v alternativnim vemíru a jediná postava z našeho je starej Spock, čehož si nikdo, kdo neviděl původní ST, nevšiml. Tak se začal udiveně ptát: "Takže Vulkán pořád existuje?" a když jsem mu to potvrdila, tak nasadil výraz "to je nuda". :-/

Což mě vede k tomu, jak jsou lidi strašně sadističtí (stačilo poslouchat jistého osmiletého chlapce, který mluvil o tom, co by někomu udělal, kdyby...), proto byl asi tenhle film tak úspěšnej, zatímco utopickej svět Roddenberryho ST přijde většině nudný. :-(
1.7.2009 23:48
SW ne ST
Tenhle film byl fakt humus a chudák Gene Roddenberry se teď musí obracet v hrobě. Všem lidem, se kterýma jsem o tom mluvila se to líbilo, ale to protože buď neviděli původní ST, nebo ho považují za blbost. Lituju že jsem na tenhle zprasenej zestarwarštěnej "Star Trek" vůbec šla. I v SW občas prohodili ňákou inteligentní větu, ale tohle byla prostě jenom hloupá bezdůvodná akce (nic proti akci, ale když už někdo machruje, mohl by k tomu mít aspoň důvod). Ale myslim, že by se mi to nelíbilo, ani kdybych nebyla fanouškem původního Roddenberryova ST.
1.7.2009 15:33
Tím se mi mnohé vysvětluje. :)

1 2
FAQ | Kontakt | RSS | Fox Axe © 2006-2024
Původní recenze, obrázky, texty a zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.

Načtení stránky trvalo 0.0276 vteřin