Hvězdná pěchota / Starship Troopers - Komentáře

Autor

Nadpis

Text

Opiš co je na obrázku   opiš 


26.1.2009 23:40
takhle
už sem se hodně dlouho nenasmál :-) velmi dobré
26.1.2009 23:28
Odlehčeme trochu diskuzi
Mám poměrně velkou fantazii(někdy až příliš) a tak mne velmi pobavila následující představa:

Razer kráčí odhodlaným krokem po písčitém povrchu planety přímo k ženoucímu se houfu arachnidů. Zatím nereagovali na žádné vysílání ani pokus o komunikaci a ani teď nevypadají nijak přívětivě. Ženou se k němu, jako by ho chtěli sežrat. Razer si toho snaží nevšímat a pouze pevněji sevře transparent s nápisem PŘICHÁZÍME V MÍRU. Jednoduchá cedule sice hlásí to samé, co mobilní vysíláč na všech frekvencích a všemi známými jazyky, ale Razer ví, že to PŘÍCHÁZÍME je v tomto případě hodně nadnesené. Razer přichází sám. Transportér, který ho zde před několika minutami vysadil, již udělal to, na co jeho posádka myslela od první chvíle, kdy se dotkl povrchu planety - co nejrychleji vypadl. Razer je v tom sám, ale nebojí se. Nese si s sebou krom vysílače a transparentu i své Star Trekovské ideály. Nemůže dopustit válku, pokud je tu ještě malá možnost k vyjednávání. A tohle je poslední šance. Po spáncích mu stékají stružky potu. Arachnidé jsou již blízko.

"Jsme mírulovná rasa!" Zakřičel. Pak si vzpomněl na Augusta s Gedimanem.
"Tedy z větší části mírumilovná." Pak si dodal odvahy a jasným hlasem zvolal:
"Přišli jsme se s Vámi domluvit! Chceme spolupracovat na politické, obchodní i kulturní úrovni! Vesmír je velký! Věříme, že v něm všechny druhy mohou žít vedle sebe v míru!"

Pak ho postupující houf arachnidů zcela pohltil. Je pravda, že Razer křičel ještě chvíli potom, ale víc než řeč to znělo jako
"Arrrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!"
Kolem sem a tam poletovaly kusy střev, vnitřností a končetin. Šlo to těžko poznat, ale nikdo nepochyboval o tom, že jsou Razerovy. Občas problesknul zakrvácený útržek transparentu PŘICHÁZÍME V MÍRU.

To vše sledovalo přes satelit na orbitě a konrétně monitor vlajkového křížníku Honour vrchní velení flotily:
"Myslím, že tohle se můžeme brát jako odmítnutí vyjednávat," prohlásil sarkasticky Augustus a mrkl na vedle sedícího Gedimana. "Odpal to na tři, dva...."
"Nenamáhej se, stejně už jsem to zmáčkl," pronesl lakonicky Gediman a ukazoval na velké červené tlačítko s nápisem FIRE.
"Takže teď vybombardujeme povrch planety a pak začne pozemní operace, " opakoval si Augustus. "Vyvijí se to zatím dobře. Předběžný odhad obětí je...hm...tři miliardy arachnidů a jeden pošuk."
"Hele, měj trochu úcty! Byl to můj kámoš," odsekl Gediman. "Měli bysme mu vystrojit vojenskej pohřeb nebo tak něco."
"Klidně, ale vybírat z toho bordelu dole jeho zbytky si budeš sám."
"Myslím to vážně. Možná měl sem tam nějakej pošahanej nápad, ale byl to dobrej kluk a v podstatě se postavil obrovský přesile. Sice nebojoval, ale to nemusí nikdo vědět."
"To není špatný. Stejně potřebojeme nějakou propagandu pro náborové spoty. Už to vidím...Hrdina, který položil život za Federaci. Zazpívám mu na pohřbu."
"Hele..."
"It's noble sacrifice! When duty calls, you pay the prize..."
"Auguste!"
"It's a good day to die..."
"Auguste, poslouchej mě sakra!"
"Co?"
"Na tohle zapomeň! Na tohle nemám žaludek."
"Proč?"
"Hele, sice jsem asi teďka vyhladil život jedný menší planety, ale nikdy...opakuju NIKDY bych nikoho nenutil poslouchat Tě zpívat."

Více uvidíte v očekáváném filmu Starship Troopers IV: Razer - The hero of Feredation.;-)
26.1.2009 22:47
Njn, tohle s člověkem udělá přílišný zájem o Warhammer 40.000 (nééé, neber mě vážně a hurá číst historii :)

Mno, ale kolonizátoři v Americe se s tamními obyvateli mohli domluvit a (časem) také domluvili. Protože to jsou také lidé a mají podobnou kulturu, zvyky atd.

Tím "podobnou" teď myslím to, že byla rozhodně podobnější, než kultura řekněme právě Federace a Arachnidů. Takovéhle dvě rasy prostě nemohou přijít ke smíru, je to už z podstaty nemožné.
26.1.2009 22:04
nenene Gedimane
co si o nás pomyslí naši budoucí kolonizátoři až si tohle přečtou? :-) že místo pár let útlaku a drancování nás raději vybijou....

S vaší logikou by třeba měli bejt už všichni černoši, indové po smrti protože byly míň vyspělejší než kolonizátoři a hle nejsou... a to ne proto že by kolonizáoři byly lidumilové, ale protože se jim to prostě nevyplatilo.


A tolikrát propírané pravidlo o nejsilnějším není pravdivé když ten nejsilnější zabije úplně všechny ostatní nebude mít co žrát a zdechne sám :-)

Ještě zajímavější je že dle průzkumů téměř vždy přežije i více navzájem si konkurujících druhů, ne jen jeden protože kdyby se ten nejsilnější zdržoval likvidováním úplně všech ostatních předběhl by ho nakonec někdo třetí.
26.1.2009 19:16
Ale abych nekritizoval jen Star Trek, každý podobný svět je dost utopický. Každý takový totiž staví na pravidle, že všechny rasy víceméně přemýšlí stejně a mají podobnou kulturu, je jednoduchý se s nima domluvit a tak dále. Vezmi si třeba ten W40K, co inteligentní rasa, to zcela unikátní kultura a náhled na věc. Už z tohodle principu nemůže být ve vesmíru W40K nikdy mír. Celé to přežije jen ten, kdo zůstane stát naživu jako poslední.
26.1.2009 19:05
Přiznejme si to, Star Trek je utopie. Mnohem reálnější mi příjdou světy jako Starship Troopers, Aliens, Warhammer 40K, Starcraft, kde se mimozemšťani s lidma nemazlí a stejně tak i naopak. Protože když nezabiješ, budeš sám zabit. Sice to nedává moc prostor politice, ale politika mě stejně nikdy moc nebavila :D

Je to jednoduché, pokud je nějaký mimozemšťan technologicky dokonalejší, co mu má tedy nabídnout rasa technologicky zaostalejší? Pokud je nějaký mimozemšťan technologicky zaostalejší, proč si má myslet, že mu někdo dokonalejší hned všechno dá?

Buď tedy dokonalejší vyhladí slabšího jakožto podřadnou verbeš, nebo slabší dokonalejšího, aby mu ukradkl jeho technologie (nebo chutné masíčko, v případě zvířecích emzáků).
26.1.2009 18:58
cožpak tu nikdo nemá rád Star Trek? :-) Tam by jim nejdříve nabídli diplomatické řešení a až pak by se vidělo.
26.1.2009 17:36
* přišlo :)
26.1.2009 17:35
Souhlasím s Augustem všema deseti. BTW, taky mi nepřišlo divné, proč na brouky neházely ty zápalné bomby už od začátku, nebo nejlépe rovnou atomovky z orbity.

Razere, zkus se dohodnout s termity, aby ti přestali jíst chatu. Třeba tě i poslechnou :) Arachnidé jsou prostě ta sorta mimozemšťanů, která všechno ostatní živé považuje jen za svou potravu a s potravou se nevyjednává. Kromě toho to jsou vlastně zvířata, přerostlý hmyz, takže něco jako kultura u nich neexistuje.

To je něco jako Zergové, Vetřelci nebo Tyranidé. Na ty je taky nejlepší atomovka :)
26.1.2009 16:55
Kdyby
Kdyby se použily ty tanky, tak by právě střeva a končetiny létaly sem tam mnohem méně.Jenže se obávám, že právě o tohle v tom filmu šlo.;-)
26.1.2009 16:54
dobře
Však já spíš reagoval na kometář a hájil autora knihy:

Citace z recenze "Střeva, nohy, hlavy létají sem a tam a i největšího ignoranta napadne, že to přece mohlo jít vyřešit i jinak, mírumilovněji, jenže už je pozdě. Lesklé pozlátko je nenávratně pryč!"

Možná jsem ignorant a s tím celé mé z větší části vysokoškolsky vzdělané okolí, protože mám rád SST1 a s přáteli si o něm často povídal, zatím něco takového však u tohohle filmu nikoho z nich nenapadlo. Spíš jsme se s Abakem pozastavovali nad tím, že Federace nepoužila tanky, které by masakrovaly zástupy řadových brouků a byly přinejmenším rovnocenným soupeřem i pro ty velké. Pěchota by jim pak jako ostatně v každé moderní válce tvořila spíš podporu. To jsme brali jako zásadní SF chybu a jedinou výraznější vadu na kráse.
26.1.2009 15:43
nikoho
jsem tu snad neodsuzoval a dokonce s tebou tentokráte ani nepolemizoval jen nazval knihu kontroverzní což dle mě není žádná nadávka, ale pravda.

Já si prostě jen myslím, že než se sáhne ke zbraním měly by se vyzkoušet všechny ostatní možnosti, ale buďmě prosím více on topic, diskuse o užití atomovek na jp jsou sice zajímavé ale to by se hodilo tak k té knížce ne k SST filmu :-)
26.1.2009 15:06
Souhlas s kolmem
Ono v konečném důsledku nejde o to, jestli jsi válečník nebo pacifista. Hlavní je, aby lidé slepě nenásledovali dogmata a jen nekřičeli hesla typu "mír! mír!" či "válka! válka!", ale spíš používali rozum (logika) a snažili se vybírat taková řešení, která budou nejšetrnější k lidem (na všech stranách), prostředí i zdrojům.

Kupříkladu před svržením atomových bomb na Hirošimu a Nagasaki byly předpokládané ztráty pozemní operace k pacifikaci Japonska odhadovány na přes milion obětí a patrně by byly ještě mnohem vyšší, protože Japonci byli odhodláni bojovat do posledního muže a to, co předváděli na dobývaných ostrovech předtím, nahánělo hrůzu.

K těm mrtvým by se museli ještě připočíst zmrzačené, vyhnané z domovů a postižené traumaty, které patří k totální válce. A tím to nekončí. Na poslední chvíli napadl tehdejší Japonsko i SSSR, který se snažil rozšířit vliv co nejvíc. Stalin tehdy stupňoval své požadavky a my sami víme, jaké byly důsledky toho, že nás osvobodila právě Rudá armáda.

A to jsme z toho vyšli ještě celkem lacino. Rudá armáda si totiž na tak zvaných osvobozených územích často počínala jako na území nepřítele. Tedy plenila (nezřídka kvůli špatnému zásobování), znásilňovala etc. Stalin na to často odbýval stížnosti spojenců. Ale Japonsko bylo nepřátelským územím. Tam by si na to nikdo tolik nestěžoval.

Takže, když si uvědomíte tohle všechno, nejsou vedle toho dvě atomovky zase až tak strašné. Zvlášť když sami amíci v té době neměli úplně jasnou představou o tom, co dovedou, ale věděli, že jako ultimátní zbraň by mohla zastrašit a umírnit sověty.

Co jsem tím chtěl sdělit? Že je naivní si myslet, že život je jen o tom rozhodnout se mezi dobrým a špatným. Ono je to často rozhodování mezi špatným a ještě horším. Proto by lidé neměli jen tak odsuzovat, není to zase tak jednoduché.
26.1.2009 13:51
no když to vemu kolem a kolme myslím, že augustus nam předložil hromadu logiku dávajích vyjádření.

Avšak co se válek a zbraní hromadného ničení týče má na to každý svůj vlastní pohled, bohužel se v vždy našli, jsou a budou experti co z vynálezů původně sloužící pro lidi vyrobí nástroj skázy. Konečná otázka ale nakonec není co vznikne ale jak toho lidé vlastnící technologie a vojenskou sílu využijou.
26.1.2009 13:01
tak už to přišlo
Další dávka Augustovi kritiky je tu... :-)

O původní knížce se tu nechci bavit o tom recenze nebyla jen sem to tak naťuk.

Co se týče filmu jistě když vám vybombardujou 10 milionů lidí nic jiného než válčit se už asi nedá, ale i film vlastně ukazuje že si začali pošahaný mormoni co kolonizovali broučí území a federace neměla přihlížet ale zabránit jim v tom.

A pak se vzhledem k brutální planetární obraně jak vidíme na začátku filmu nabízí otázka jestli nešlo i v případě tohoto útoku o takové "11 září" kdy federálové nechali meteor naschvál spadnout na město jen aby měli záminku pro válku.
26.1.2009 11:38
Trocha logiky a historie
Mně spíš zaráží, že jsi myslel vážně ty kecy o pochybnostech o tom, zda by ten konflikt nešel řešit méně agresivně. Byli to brouci, začali si a zpočátku měli navrch. Takže ani neměli důvod vyjednávat, i kdyby mysleli jako lidi. Jakože tak nemysleli. Navíc s nimi, pokud je mi známo, lidi ani neuměli komunikovat, tak jak by to asi mohli řešit neagresivně?

Tohle není záležitost nějaké militantnosti, ale čiré logiky a zdravého rozumu. Jak chceš neagresivně vyjednávat s nepřítelem, se kterým neumíš komunikovat, a který zuřivě a co je horší, úspěšně útočí???

Autor předlohy byl konzervativní a vyznával vojenské hodnoty (mezi něž se řadí takové nechutné odsouzeníhodné rysy povahy jako čest, odpovědnost a odvaha), ale rozhodně nemyslel jako nějaké militaristické hovado se zeleným mozkem.

Pouze měl před očima tehdy ještě čerstvé události Druhé světové války, selhání Společnosti národů, zvěrstva Rudé armády etc. Mimochodem pro každého Čecha by měl být ukázkovým příkladem mírové snahy za každou cenu Mnichovský diktát.

Také nejsem žádný násilník a vždy dávám přednost možnosti se dohodnout, ale ta existuje pouze v případě, že o ni stojí obě strany. Pokud ne, tak je válka stejně regulérní nástroj jako mír.

Co se týče těch jaderných zbraní, tak ty také měly své odůvodnění. Jde o tak zvanou politiku jaderného zastrašování a to tím, že nepříteli hrozíte svým zničujícím arzenálem. Tím pádem způsobíte, že již o válku tolik nestojí a můžete aspoň na něčem domluvit. K tomu ale potřebujete mít co největší převahu. Proto ta petice k urychlení vývoje jaderných zbraní.

Ani nemusím zmiňovat, že Američané měli svůj plán, který nakonec vyšel. Ve studené válce sověty prakticky uzbrojili, dokázali si udržet převahu vojenskou a ekonomické náklady nakonec zlomily SSSR vaz. Ke konci jej již Američané dokonce dotovali, tedy kupovali si za peníze ústupky. K jinak nevyhnutelné Třetí světové válce nedošlo a byly zachráněny přinejmenším desítky miliónů životů.

Byla to drsná hra, ale vyšla. Takže otázka nestojí "koho chce zabít?" ale spíš "Kdo chce myslet hlavou?"
26.1.2009 11:20
zas některé myšlenky jako, že do armády by měl vstupovat jen ten kdo dobrovolně chce, ne pořádat povinné odvody jsou správné... holt nic není černobílé
26.1.2009 10:55
lol
tak to radši číst nebudu :D urychlení vývoje atomových zbraní? koho chce zabít? teda nikdy by mě nenapadlo, že někdo něco takovýho může brát vážně
26.1.2009 0:00
tak ta knižní
předloha je ještě mnohem kontroverznější než tenhle film protože to myslí vážně :-)

Její autor třeba organizoval petice za urychlení vývoje atomových zbraní...
25.1.2009 23:26
teda já se přiznam, že jsem tenhle film tak úplně nepochopila...asi si budu muset přečíst tu knižní předlohu...
25.1.2009 17:47
konečně mě taky někdo chválí :-)
Co se týče trojky tak to není taková katastrofa, ale asi jediné co je na ní dobré ne průměrné/podprůměrné je písnička maršála Anokeho
http://www.youtube.com/watch?v=KIsv1YOFNys&feature=channel_page
25.1.2009 15:28
radost
Sice nesouhlasím se vším, co v recenzi tvrdíš, ale přesto mi přijde kvalitní a přinejmenším z hlediska řemesla jako velmi dobře odvedená práce. Je vidět, že se vypisuješ a že Ti to psaní jde. Mohl bych se tady zaobírat jednotlivými prvky, které podle mne mají být v dobré recenzi a odškrtávat, že v této jsou, ale nehodlám svůj komentář dále prodlužovat. Tak jen dodám, jak jsem rád, že zde zase po dlouhé době po všech těch infech a novinkách vidím zase nějakou recenzi. Jednoho by to již málem začalo nudit.

Co se týče pokračování, tak dvojku jsem viděl. Podle mne měla skvělou hudbu, ale vše ostatní v ní bylo přinejmenším problematické. Myslím, že ji recenzoval Mat v AAA.

Trojku mám zkoušet nebo se na ni rovnou vylašlat?
25.1.2009 13:47
No takže Hvězdná pěchota se mi líbila, ale je taky pravdou, že je velmi propagandistická a tudíž hodně lidmi ,,nestravitelná,, tím pádem i méně pochopitelná pro většinu diváků a celý její skrytý ,,potenciál a poselství,, nepochopí každý :-)

Jinak druhý díl byla děsný a ja osobně jsem na něho koukal s nechutí, třetí už byl dívatelný ale bohužel kvalitě prvního filmu se nevyrovnal. Prostě myslím,že ve své době byl tento film unikátní a přinesl divákovi to co ještě neviděl ale v dnešní době už jsme prostě všechno viděli a nic nás nepřekvapí ... tudíž už podle mě nemůže žádné jiné pokračování sklidit takový úspěch jako první film a je jen málo filmům kterým se podařilo pokračováním předčit nebo alespon udržet kvalitu jeho předchůdce :-)

1 2
FAQ | Kontakt | RSS | Fox Axe © 2006-2024
Původní recenze, obrázky, texty a zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.

Načtení stránky trvalo 0.0379 vteřin